Step Up!!

终于我也去看了这部电影,也因为这部电影,我想起很多人,还有很多很多我所怀念的事情,这一格,记录着这一些因为舞蹈而认识,或仍然在活在我生命里的,或仍然活在我的记忆里的,或已经各自精彩的……这一夜,我一次过让妳们在我脑海里起舞。

珊:因为认识了妳,常常听妳说关于舞蹈的事情,关于妳教小孩跳舞的趣事,慢慢的我开始对舞蹈有了兴趣;妳在我心里埋下的那一颗蠢蠢欲动的种子,在离开妳之后仍然继续萌芽,长大……

秘密情人:Scarlet的那个夜晚仍然历历在目,至今,妳的倩影仍然一直出现在我脑海里,妳舞动着妳自己,也撩动着我的情绪,我说过我要忘记掉这些,可是我知道,也许在很久很久的以后,我仍然没有办法忘记,或者是不舍得忘记。

芝:虽然我们无缘共舞,可是我很高兴能够认识妳,听妳说关于舞蹈的点点滴滴,听妳说关于生活的大小事情,虽然有时候唠叨,有时候也会很闷,妳知道吧!我要下吉隆坡了,下次来吉隆坡,找我,我带妳去跳舞。

玉:还记得当年妳为了学舞那不顾一切的冲劲吗?还记得妳喋喋不休的对我说的关于上台表演的兴奋吗?除了这些,我很感谢妳相信我,让我分享了妳的过去和现在;生活,和生命。嘿!约定好了要一起跳舞的,世事总是不能尽如人意吧!快快把伤养好了,我们一起去跳舞。

猫眼:答应了要当舞伴的,我却一直拖妳,如果妳有看到这篇,我想告诉妳我肯定会下吉隆坡了,我真的无意要让妳等这么久的,妳还愿意等我吗?对妳我真的很抱歉。

Jayne:不是说好要一起去clubbing的吗?妳到底几时才算学会喝酒啊?下pub不一定要喝酒的,不是吗?反正妳一直都不喝酒,斋跳舞不能的吗?ps:酒戒我开了,下次有酒我帮妳挡还不行吗?

Mun: 妳真的好严格,好严格,次次练习都被妳搞得我全身散,不过也谢谢妳,我仍然记得那一晚赢得比赛的心情,几时还有机会,再教我几招吧?

Brenda:You are my 1st dancing teacher, I thank you for everything, for making me so addicted to dancing, for sharing your view with me, for trusting me more than just tutor & students, given some time, I'm sure we can be closer, than just friends.

Stephy: You are my best partner of all time, a partner whom I can dance, make mistake, fell and still smile at each other, hey! who knows a saggitarian better? you have got me, I guess nobody else could read your mind as good as I could, just like how good u can predict me.

Stephanie: Well, I'm sure you will be surprised if you see your name here, if you ever see my blog, that is, yes, we argue alot, we are so much different, the 1st day we dance together, we had been always arguing over and over, but guess what? the passion we have for dancing, is what I like about you.

Hiroko: oh my, I love your moves, especially those I seen on the anniversary night, I should have offer to send you home, shouldn't I? well, I was just affraid that I couldn't resist your charm, I love your Japanese accent when you speak english, lovely.でも、日本語も出来るよう。

Nasha: I really can't imagine why you could be so shy, I'm still waiting to see your moden Jazz... still remember the Waltz? and the fall? I shouldn't had made you do those steps. by the way, those georgeous pretty eyes of yours, I love them, a lot! they are like, trying to snatch my soul away from my body.

Joey: You are the cuttest little partner I had, energetic, cute, and so innocent, makes me feels like wanna just grab you and bring you home, oh... just make sure mama is not around, would you?
Oops!Joey妈妈,我才不是恋童癖,只是如果能有这么可爱的女儿,我想啊……我会考虑去结婚的,暂时,借妳的小女儿来满足我一下吧?

然后还有很多很多各位,Joanne, Crystal, Marie, Racheal, Nicole 等等等……我一直都记得妳们的!

Ladies, Shall We dance?

最后,这部短片是最后的一段的Rain Scene,我最喜欢在1:00部分的时候两人的ending pose,两人的默契实在是太有震撼力了!哦!


最最后PS多一次:小祯,我下去KL之后找妳跳舞吓?拉小颖一起出来吧!呵呵呵。

No comments:

Post a Comment

♠欧洛格广场已经迁移,点击这里进入新站点♠

Creative Commons License
oraclesquare is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 2.5 Malaysia License. all rights reserved to the author.
欧洛格广场采用知识共享署名-非商业性使用-禁止演绎 2.5 马来西亚许可协议进行许可。一切内容属于作者所有。